مثلث شکست

خب امروز می خوایم راجب یک مسئله خیلی مهم صحبت کنیم که من بهش می گم مثلث شکست. هرکسی که حتی یکی ازین ویژگی هارو داشته باشه راهش به سمت شکست هستش و بی شک موفقیتی درکار نیست.

خب حالا ضلع های این مثلث چی هست!!!!؟؟؟؟

۱-ترس                  ۲- نا امیدی             ۳غرور

حالا بریم ببینیم اینا چی هستن اصلا

ترس

ترس یکی از واکنش های انسان به چیزهای ناشناخته میباشد.به عبارتی ترس یک نیروی مقاوم در برابر عملی است که انسان تصمیم دارد انجام بدهد.گاهی اوقات ترس مفید است مانند وقتی که از خیابانی گذر میکنید ، خطر این که ماشین با شما برخورد کند، ترسی منطقی در وجودتان بوجود می آورد که باعث میشود احتیاط کنید. اما ترس گاهی بسیار خطرناک و عامل شکست انسان است و آن زمانیست که ترس به احساسی افراطی در فرد تبدیل شود. آن وقت هر هدف یا رویایی در سر دارید را مسموم میکند. انسان باید از این نوع ترس دوری کند. ترس از نرسیدن یا موفق نشدن ترسیست که شما باید به سرعت با آن مبارزه کنید و جلوی ضعیف شدن انگیزه تان را بگیرید. کلید اول موفقیت مبارزه با ترس از موفق نشدن است.

نا امیدی

وقتی شکست میخوریم،وقتی همه ی دنیا بین ما و راهمان می ایستند،وقتی همه میگن به هدفت نمیرسی و هیچ چیز بر وفق مراد ما نمیشود حس نا امیدی بر ما چیره میشود. این حس مرگبار تمام انگیزه و امید را در ما از بین میبرد. خیلی ها در این وضع شکست خود را قبول کرده و دست از تلاش میکشند و یک عمر بر خودشان و شانس بدشان لعنت میفرستند.

اما گروهی دیگر شکست خود را تجربه میبینند و دوباره برای شروعی نو تلاش میکنند.آن ها تمام نقاط قوت و ضعف خود را پیدا کرده و در تجربه ی جدید نقاط ضعف را جبران میکنند و بر نقاط قوت خود تکیه میکنند . این دسته افراد موفق میشوند و مثل گروه اول حسرت بیجا نمیخورند.

یاد بگیرید که تلاش کنید حتی اگر تمام عالم ضد شما بود و حتی اگر شکست خوردید. یادتان باشد امید به رسیدن به هدف را هیچگاه از دست ندهید.

غرور

وقتی سرمست از پیروزی هستیم،وقتی چند موفقیت پیاپی بدست میاوریم.حسی در ما بوجود میاید.آن حس در این  تلاش است که به ما بگوید  ما بهتر از همه هستیم و نیازی به تلاش بیشتر نیست.

این نیز یکی از تفکر های غلطیست که راه موفقیت شما را منحرف میکند.هیچگاه اسیر غرور نباشید.غرور شما را از عرش به فرش میکشاند.همیشه از موفقیت خود  خوشحال شوید اما دچار حس غرور نشوید.شما باید از کوچکترین فرصت ها هم استفاده کنید.مگذارید غرور جلوی چشم شما را بگیرد.همیشه به خود بگویید من میتوانم بهتر از این باشم و برای این موضوع تلاش میکنم.

خب امیدوارم که این مطالب رو مد نظر قرار دهید و روی اونها تفکر کنید و ببنید کدوم حس در شما قوی تر است و بر آن چیره شوید چون موفقیت نزدیک است