سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از تغییر سهمیه ایثارگران در انتخاب رشته کنکور سراسری و افزایش حد نصاب علمی خبر داد .

متن خبر بدین شرح است :

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس از اصلاح ماده‌ ای از برنامه ششم توسعه درباره سهمیه خانواده ایثارگران و جانبازان در کنکور خبر داد و گفت که براساس مصوبه امروز کمیسیون ، حدنصاب علمی برای خانواده ایثارگران از ۷۰ به ۸۰ درصد افزایش پیدا کرده است .

میرحمایت میرزاده در توضیح جلسه امروز کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس به حضور رئیس دانشگاه فرهنگیان در این جلسه اشاره و اظهار کرد : طبق توضیحات ارائه شده وجود ظرفیت خالی در دانشگاه فرهنگیان یه دغدغه است که باید با تعامل وزارت آموزش و پرورش، سازمان سنجش و سازمان امور استخدامی این نقد برطرف شده تا از ظرفیت این دانشگاه برای تربیت معلم استفاده شود .

وی افزود : بر این اساس قرار شد هفته آینده نشستی با حضور نمایندگانی از وزارتخانه‌ های علوم و آموزش و پرورش در این باره برگزار شود.

سخنگوی کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس بررسی طرح اصلاح بند الف ماده ۹۰ قانون برنامه ششم توسعه را از دیگر موارد کاری جلسه امروز این کمیسیون عنوان و اظهار کرد : این موضوع درباره سهمیه ایثارگران و خانواده آن‌ ها در کنکور است که مقرر شد یک تبصره به این ماده اضافه شود .

میرزاده گفت : این تبصره این‌ گونه است که کسب حداقل ۸۰ درصد از حد نصاب شرایط علمی و امتیاز پذیرفته‌ شدگان برای تمامی رشته‌ محل‌ ها الزامی است . این میزان برای برخی از کد رشته‌ محل‌ های علوم تجربی مشتمل بر پزشکی ، دندانپزشکی ، داروسازی و دامپزشکی و برخی رشته‌های علوم ریاضی مشتمل بر فنی و مهندسی در آزمون سراسری و تمام رشته‌ محل‌ های تحصیلات تکمیلی و آزمون دستیاری پزشکی ۸۵ درصد حدنصاب شرایط علمی است .

وی افزود : قبل از این حد نصاب شرایط علمی برای خانواده‌ های ایثارگر ۷۰ درصد بود که با این قانون آن‌ ها برای قبولی در کنکور سراسری باید بیشتر تلاش کنند . البته سهمیه‌ ها و ظرفیت‌ ها برای خانواده‌ های ایثارگر تغییر نکرده بلکه سطح علمی از ۷۰ به ۸۰ رسیده است . این تبصره مختص خانواده‌ های ایثارگر و جانباز است و سهمیه جانبازان در کنکور تغییری نمی‌کند .