0
کلاس های کنکور

ثبت‌نام در کلاس کنکور برای عد‌ه‌ای از دانش‌آموزان یک ضرورت به نظر می‌رسد،  اما تا زمانی که شما واقعاً قصد درس ‌خواندن نداشته باشید، ثبت‌نام در بهترین کلاس کنکور و استفاده از بهترین دبیران هم نقشی در موفقیّت شما نخواهد داشت. بسیاری از دانش‌آموزان در این کلاس‌‌ها شرکت کرده‌اند و نتایج خوبی به دست نیاورده‌اند و بسیاری از رتبه‌های ممتاز کنکور سراسری هم اصلاً در این کلاس‌‌ها شرکت نکرده‌اند. اما اگر احساس نیاز می‌کنید، بهتر است در انتخاب کلاس، مؤسسه و دبیر دقت کنید. از آن جا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان لااقل در یک درس احساس ضعف می‌کنند، ذکر نکاتی کلی در این زمینه الزامی است.
توجه کنید که بیشترین حجم کلاس کنکور بهتر است در تابستان باشد و هر چه جلوتر می‌روید، باید حجم این کلاس‌‌ها کم‌تر شود و بعد از عید نیز بهتر است این مقدار به صفر برسد. اگر سال چهارم را به صورت غیرحضوری برداشته‌اید، شاید به کلاس کنکور نیاز داشته باشید؛ اما اگر به مدرسه می‌روید، سعی کنید در صورت لزوم، حداکثر در دو یا سه درس که در آن‌ها  واقعاً  احساس ضعف می‌کنید، در کلاس‌های بیرون از مدرسه ثبت‌نام کنید.

 
 نکته‌: اگر هم به مدرسه بروید و هم به کلاس کنکور، 3 مشکل اساسی خواهید داشت:
1- بیشتر انرژی شما در مدرسه مصرف می‌شود و برای یادگیری بعد از مدرسه انرژی کافی نخواهید داشت.
2- بین تعطیلی مدرسه و شروع کلاس، فاصله‌ی زمانی‌ای وجود دارد که معمولاً از آن استفاده نمی‌شود.  
3- شما دیگر زمان کافی برای مرور دروس و تست‌زدن نخواهید داشت و بسیار هم خسته خواهید شد.
 کلاس‌‌های نکته و تست هم نقش همین کلاس‌‌های کنکور را دارند و اصول تست‌زنی در دروس مختلف را آموزش می‌دهند که البته شما خودتان این مهارت را کسب کنید، بهتر است.

 
 سوال: به کدام کلاس‌ها برویم؟
 کلاس‌‌ها و آموزشگاه‌‌هایی که اعتبار و کیفیت بالایی دارند، در اولویت هستند. برای تشخیص آن می‌توانید به تحقیق از داوطلبان سال گذشته‌ی آنها بپردازید. فریب تبلیغات آموزشگاه‌‌ها را هم نخورید.
 پیش از ثبت‌نام، برنامه‌ی آموزشگاه، تقویم آموزشی، اسامی اساتید و برنامه‌ی آزمون‌‌ها را از مؤسسه بخواهید و آن را با برنامه‌ی خود مطابقت دهید. آموزشگاهی اولویت دارد که با برنامه‌ی شما هماهنگ‌تر است.
 بهتر است سعی کنید با دوستان‌تان کلاس مشترک نداشته باشید تا زمان شما برای درس‌خواندن صرف شود نه صحبت‌کردن با دوستان و ... .
و در آخر به شما توصیه می‌کنم که با وجود تمام سختی‌ها، در نهایت خودتان باید درس بخوانید. اگر از این کلاس به آن کلاس و از این مؤسسه به آن مؤسسه بروید و بخواهید که دیگران به جای شما درس بخوانند! موفقیتی کسب نخواهید کرد.
پس به طور جدی شروع به درس خواندن کنید و ایمان داشته باشید که شما ضعیف نیستید و اگر در درسی از بقیه عقب‌تر هستید، برای این است که دوستانتان بیشتر از شما برای آن درس زحمت کشیده‌اند.