مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور گفت: سیستم انتخاب رشته مجازی از امروز بعد از ظهر از طریق سایت سازمان فعال می‌شود.

آغاز انتخاب رشته مجازی کنکور

حسین توکلی (مشاور عالی سازمان سنجش آموزش کشور) گفت: کارنامه داوطلبان کنکور بر روی سایت سازمان سنجش قرار گرفته و انتخاب رشته از ۱۵ مردادماه آغاز می‌شود. همچنین سیستم انتخاب رشته مجازی از امروز بعد از ظهر از طریق سایت سازمان فعال می‌شود و داوطلب می‌توانند به سایت سازمان سنجش آموزش کشور مراجعه و با پرداخت مبلغ شش هزار تومان به صورت الکترونیک از این اطلاعات استفاده کند.

وی ادامه داد: افرادی که برای شرکت در کنکور ثبت‌نام کرده بودند، ولی در روز کنکور در جلسه حاضر نبودند و حتی افرادی که ثبت‌نام هم نکرده بودند، می‌توانند برای پذیرش در کدرشته‌های پذیرش با سوابق تحصیلی ثبت‌نام کنند.

وی در خصوص ویژه نامه انتخاب رشته گفت: از امروز ویژه‌نامه انتخاب رشته از طریق باجه‌های روزنامه فروشی سراسر کشور در اختیار داوطلبان قرار می‌گیرد و آنها می‌توانند در صورت تمایل به نزدیک‌ترین باجه روزنامه‌فروشی مراجعه کنند. این ویژه‌نامه اطلاعات خوبی دارد که داوطلبان را برای انتخاب رشته راهنمایی می‌کند و البته اجباری هم نیست.

توکلی افزود: ما معتقدیم داوطلب باید رشته مورد علاقه‌اش را انتخاب کند همچنین تنها کسی که می‌تواند بهترین انتخاب را برای داوطلب انجام دهد خود او است زیرا او بهتر از دیگران به علاقه‌مندی‌ها و توانمندی‌های خود آگاه است مشروط بر اینکه چند صفحه اول دفترچه را به خوبی مطالعه کند و با بینش کافی رشته‌های مورد علاقه‌اش را در محل‌های مورد نظر انتخاب کند.

مشاور عالی سازمان سنجش در خصوص آمار کسانی که تاکنون کارنامه خود را دریافت کرده اند، گفت: ۹۱۰ هزار ۷۱۳ نفر در کنکور حاضر بودند که همه مجاز به انتخاب رشته شدند، از این تعداد تا ساعت ۸ صبح امروز ۸۶۰ هزار نفر یا به عبارتی ۹۴/۵ درصد از حاضرین کارنامه خود را مشاهده و پرینت آن را دریافت کرده‌‎اند. به باقیمانده افراد که ۵/۵ درصد هستند توصیه می‌شود از زمان آغاز انتخاب رشته که از ۱۵ مرداد ماه شروع می‌شود سعی کنند کارنامه خود را دریافت کنند.