گروه علمی آموزشی قلق

آموزشی-مشاوره ای

۸ مطلب در تیر ۱۳۹۷ ثبت شده است

کلاس های کنکور

0
کلاس های کنکور

ثبت‌نام در کلاس کنکور برای عد‌ه‌ای از دانش‌آموزان یک ضرورت به نظر می‌رسد،  اما تا زمانی که شما واقعاً قصد درس ‌خواندن نداشته باشید، ثبت‌نام در بهترین کلاس کنکور و استفاده از بهترین دبیران هم نقشی در موفقیّت شما نخواهد داشت. بسیاری از دانش‌آموزان در این کلاس‌‌ها شرکت کرده‌اند و نتایج خوبی به دست نیاورده‌اند و بسیاری از رتبه‌های ممتاز کنکور سراسری هم اصلاً در این کلاس‌‌ها شرکت نکرده‌اند. اما اگر احساس نیاز می‌کنید، بهتر است در انتخاب کلاس، مؤسسه و دبیر دقت کنید. از آن جا که تعداد زیادی از دانش‌آموزان لااقل در یک درس احساس ضعف می‌کنند، ذکر نکاتی کلی در این زمینه الزامی است.
توجه کنید که بیشترین حجم کلاس کنکور بهتر است در تابستان باشد و هر چه جلوتر می‌روید، باید حجم این کلاس‌‌ها کم‌تر شود و بعد از عید نیز بهتر است این مقدار به صفر برسد. اگر سال چهارم را به صورت غیرحضوری برداشته‌اید، شاید به کلاس کنکور نیاز داشته باشید؛ اما اگر به مدرسه می‌روید، سعی کنید در صورت لزوم، حداکثر در دو یا سه درس که در آن‌ها  واقعاً  احساس ضعف می‌کنید، در کلاس‌های بیرون از مدرسه ثبت‌نام کنید.

 
 نکته‌: اگر هم به مدرسه بروید و هم به کلاس کنکور، 3 مشکل اساسی خواهید داشت:
1- بیشتر انرژی شما در مدرسه مصرف می‌شود و برای یادگیری بعد از مدرسه انرژی کافی نخواهید داشت.
2- بین تعطیلی مدرسه و شروع کلاس، فاصله‌ی زمانی‌ای وجود دارد که معمولاً از آن استفاده نمی‌شود.  
3- شما دیگر زمان کافی برای مرور دروس و تست‌زدن نخواهید داشت و بسیار هم خسته خواهید شد.
 کلاس‌‌های نکته و تست هم نقش همین کلاس‌‌های کنکور را دارند و اصول تست‌زنی در دروس مختلف را آموزش می‌دهند که البته شما خودتان این مهارت را کسب کنید، بهتر است.

 
 سوال: به کدام کلاس‌ها برویم؟
 کلاس‌‌ها و آموزشگاه‌‌هایی که اعتبار و کیفیت بالایی دارند، در اولویت هستند. برای تشخیص آن می‌توانید به تحقیق از داوطلبان سال گذشته‌ی آنها بپردازید. فریب تبلیغات آموزشگاه‌‌ها را هم نخورید.
 پیش از ثبت‌نام، برنامه‌ی آموزشگاه، تقویم آموزشی، اسامی اساتید و برنامه‌ی آزمون‌‌ها را از مؤسسه بخواهید و آن را با برنامه‌ی خود مطابقت دهید. آموزشگاهی اولویت دارد که با برنامه‌ی شما هماهنگ‌تر است.
 بهتر است سعی کنید با دوستان‌تان کلاس مشترک نداشته باشید تا زمان شما برای درس‌خواندن صرف شود نه صحبت‌کردن با دوستان و ... .
و در آخر به شما توصیه می‌کنم که با وجود تمام سختی‌ها، در نهایت خودتان باید درس بخوانید. اگر از این کلاس به آن کلاس و از این مؤسسه به آن مؤسسه بروید و بخواهید که دیگران به جای شما درس بخوانند! موفقیتی کسب نخواهید کرد.
پس به طور جدی شروع به درس خواندن کنید و ایمان داشته باشید که شما ضعیف نیستید و اگر در درسی از بقیه عقب‌تر هستید، برای این است که دوستانتان بیشتر از شما برای آن درس زحمت کشیده‌اند.

۰ نظر
دپارتمان قلق

چگونه وسواس مطالعاتی را از بین ببریم

0
چگونه وسواس مطالعاتی را از بین ببریم

وسواس مطالعاتی و کم آوردن وقت

«چند وقتی هست که شروع به درس خوندن کردم اما هر چیزی رو که میخونم حس می‌کنم یادم رفته و باید به عقب برگردم و دوباره بخونمش؛ به همین دلیل خیلی زمان روی یک مبحث میذارم و وقتم از دست میره. چیکار کنم؟»

دوستان کنکوری ! به اتفاق بالا که برای بعضی از دانش‌آموزان میفته اصطلاحاً وسواس در مطالعه گفته میشه؛ اما جای نگرانی نیست. این مقاله را تا انتها بخونید و با به کار گیری راهکارهای عالی اون وسواس مطالعاتی خودتون رو تا حد ممکن کنار بذارید.

 
برای اینکه با وسواس در مطالعه مقابله کنید، راهکار های ساده ای وجود دارد:

کمک دانش‌آموز به خودش

هیچ شخصی به اندازه شما نمیتونه در رفع این مشکل بهتون کمک کنه. شما باید تصمیم بگیرید که با استفاده از روش‌های درست یکبار برای همیشه این مشکل رو از بین ببرید

بازیابی مطالب به جای بازخوانی

شما به جای اینکه مدام بر روی یک مطلب یا یک صفحه از کتاب درسی کلید کنید و خودتون رو اذیت کنید، میتونید با مرورهای منظم و از قبل تعیین شده مطالب رو مجدد بازیابی کنید. برای اینکه بتونید این کار رو هرچه راحت تر انجام بدید، باید برای درس‌های مختلف خلاصه نویسی کنید. خلاصه‌ها بهترین ابزار برای مرورهای شما در بازه های زمانی تعریف شده هست.

بالا بردن قدرت تشخیص نکات مهم

مطمئنن تو هر فصل از کتاب درسی، مباحثی از درجه اهمیت بالاتری برخوردار هستن و طراحان سوالات کنکور سراسری توجه بیشتری به این مباحث دارن. شما باید به جای تکرار مطالب حاشیه ای تمرکر خودتون رو بر روی این مباحث مهم بذارید و با مرور این بخش‌های مهم کلیت هر فصل رو برای خودتون بازیابی کنید.

خلاصه‌نویسی و یادداشت‌برداری از مطالب

خلاصه نویسی به شما کمک میکنه با دقت و تمرکز بیشتری مباحث رو مطالعه کنید و همواره به دنبال پیدا کردن مهم ترین و کلیدی ترین مباحث باشید. در کنار خلاصه برداری، حاشیه نویسی هم میتونه تاثیر به سزایی در مطالعه شما داشته باشه. حاشیه نویسی برای درس هایی مثل زیست شناسی و شیمی میتونه خیلی مفید باشه. این دو از بهترین ابزارها، برای مرور سریع شما در هر درسی خواهند بود که در آزمون‌های جامع و همچنین دوران جمع بندی کمک زیادی به شما خواهند کرد.

پرهیز از تکرار زیاد

تکرار زیاد مطالب هیچ کمکی به شما نمیکنه، فقط زمان و انرژی شما رو میگیره و نتیجه اون یاس و نا امیدی هست. به جای اینکه دوباره به سراغ مطلب برید، از خودتون پرسش‌هایی از متن بپرسید؛ اگر تونستید به درستی پاسخ بدید جایی برای نگرانی نیست. با این تمرین میتونید این عادت وسواس رو تا حد زیادی کنار بذارید.

تست زدن و حل نمونه‌ سؤال

تست زدن هم به تسلط شما کمک میکنه و هم به شما نشون میده کدوم مباحث از درجه اهمیت بیشتری برخوردار هستن. بنابراین به شما توصیه میکنیم به جای تکرار کردن مباحث، زمان خودتون رو به تست زنی اختصاص بدید. حتما در نظر داشته باشید که تست‌های مهم و تست‌هایی رو که اشتباه پاسخ میدید رو علامت دار کنید تا با زدن مجدد اون‌ها نکات مهم برای شما مرور بشن.

مشخص کردن تعداد صفحه و زمان برای مطالعه

شما اگر قبل از شروع به مطالعه مطالب، زمان تعیین کنید و خودتون رو متعهد کنید که در زمان مشخص، مطالعه یک مبحث خاص رو به پایان برسونید خیلی کمتر دچار وسواس مطالعاتی میشید و راحت تر میتونید این عادت بد رو ترک کنید. در کنار مشخص کردن ساعت، حتما تعداد صفحاتی که مایلید مطالعه کنید رو هم مشخص کنید.

اعتماد به خود

به خودتون اعتماد داشته باشید و با جرئت به خودتان بگید که من این مطلب رو یاد گرفتم و دیگر نیازی به دوباره خوندن اون نیست و اگر خیلی شک داشتید، میتونید سوالاتی  مطرح کنید در مورد موضوع و اگر به اون ها جواب دادید نشون میده مطالب رو خوب یاد گرفتید و نیاز به مطالعه مجدد نیست.

 
برای اینکه در مطالعه دچار وسواس نشید بهتر هست که یک مبحث رو به این شکل مطالعه کنید:

    1- در ابتدای شروع مطالعه‌ی هر مبحث، مدت‌زمان اون رو هم مشخص کنید؛ یعنی به طور مثال با خودتون قرار بزارید که ۱۷ صفحه از کتاب شیمی دوم رو در یک ساعت بخونید. اگر با گذشت نیم‌ ساعت ۷ صفحه پیش رفته بودید بدونید که باید در نیم‌ساعت باقی‌مانده ۱۰ صفحه‌ی بعدی رو حتماً مطالعه کنید.
    2- اگر این فرض ذهنی رو دارید که برای همان دور اول که یک مبحث رو میخونید باید تمام مطالب آن قسمت رو دقیق حفظ شده باشید باید به شما بگویم که این فرض ذهنی شما کمی اشتباه هست؛ زیرا وقتی می‌خواهید با یک دور (همان دور اول) تمام مطالب رو یاد بگیرید، هم وسواس پیدا می‌کنید و هم یک مبحث کم‌حجم از شما مدت‌زمان زیادی رو خواهد گرفت. پس تصمیم بگیرید که یک مبحث رو در طی یک هفته یا دو هفته حداقل یک یا دو بار مرور کنید. برای مثال این روش در مطالعه‌ی درس زیست‌شناسی بسیار کارآمد است.
    3- در صورتی که از ماژیک های‌لایت استفاده می‌کنید در دور اول نکات مهم و عناوین رو حتماً رنگ کنید.
    4- بعد از پایان هر دور مطالعه‌ی یک مبحث ۱۰ الی ۲۰ تست منتخب از آن مبحث بزنید.

۰ نظر
دپارتمان قلق

همه آنچه که باید از انتخاب رشته کنکور سراسری بدانید

در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷، علایق شما به هر چیز ارجح است.در انتخاب رشته کنکور سراسری سال ۹۷ از چشم و هم چشمی با دوست و آشنا و فامیل در انتخاب رشته پرهیز کنید.

همه آنچه که باید از انتخاب رشته کنکور سراسری بدانید

انتخاب رشته کنکور سراسری فاز دوم در مرحله ورود به دانشگاه است. فاز اول، هفته اول تیرماه ۹۷ تمام شد و ۱ میلیون و ۱۱ هزار داوطلب در ۵ گروه آزمایشی در ۳۱ استان کشور به رقابت پرداختند. در آزمون امسال، ۱۰۰ درصد داوطلبان گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی به دلیل مازاد ظرفیت پذیرفته می شوند و پر رقابت ترین گروه آزمایشی، متعلق به گروه علوم تجربی است که اکثر آن را دختران تشکیل می دهند.

شمار داوطلبان آزمون امسال نسبت به سال قبل، ۲ درصد افزایش یافته است و طبق گفته های رییس سازمان سنجش، ۷۵ درصد کل داوطلبان آزمون سراسری ۹۷، در دانشگاه ها و مراکز آموزش عالی کشور پذیرفته می شوند.

انتخاب رشته کنکور سراسری با وجود آنکه نسبت به سال های قبلی آسان شده است و شانس قبولی افزایش یافته، اما برای ورود به دانشگاه های مطرح و هم چنین رشته های پر تقاضا در ۵ گروه آزمایشی، نیاز به دقت و توجه و استفاده از مشاوران حرفه ای و با تجربه است. بر اساس کارنامه داوطلبان که اواسط مرداد ماه اعلام می شود، رتبه و تراز منطقه ای و استانی مشخص شده و با توجه به سهمیه ها، میتوان نسبت به انتخاب رشته اقدام کرد.

۰ نظر
دپارتمان قلق

سال ۹۸ دو کنکور برگزار می‌شود

سال ۹۸ دو کنکور برگزار می‌شود
معاون آموزش متوسطه وزارت آموزش و پرورش گفت: دانش آموزان نظام قدیم و افرادی که اکنون با ساختار جدید 12 ساله تحصیل می کنند نباید هیچ گونه نگرانی داشته باشند زیرا سال 98، دو کنکور برگزار می شود.

به گزارش شبکه علمی ثریا علی زرافشان  اظهار داشت: دانش آموزانی که در کنکور امسال شرکت کرده اند اگر به هر دلیل امکان حضور در دانشگاه ها و مراکز آموزشی را پیدا نکنند مشکلی برای حضور آنها در کنکور سال آینده وجود ندارد زیرا آزمون جداگانه ای متناسب با منابع درسی که در دوران تحصیل خوانده اند، برای این گروه از فارغ التحصیلان برگزار می شود.

وی ادامه داد: همچنین دانش آموزانی که در مهر ماه امسال وارد پایه دوازدهم می شوند و داوطلب شرکت در کنکور سال 98 هستند نیز بر اساس منابع آموزشی جدید در آزمون شرکت می کنند و سوالات برای هر دو گروه متفاوت خواهد بود.

معاون وزیر آموزش و پرورش تصریح کرد: تاثیر سابقه تحصیلی برای دانش آموزان فعلی 25 درصد امتحانات نهایی و 5 درصد پیش دانشگاهی است که برای دانش آموزانی که با نظام 12 ساله و ساختار جدید مشغول به تحصیل هستند نیز همین درصد در کنکور سال 98 اعمال می شود.

زرافشان یادآورشد: پیشنهادی توسط وزارت آموزش و پرورش در کارگروهی متشکل از وزرای علوم، تحقیقات و فناوری، آموزش و پرورش و بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، شورای عالی آموزش و پرورش، شورای پذیرش دانشجو و سازمان سنجش آموزش کشور مطرح شده مبنی بر اینکه سوابق تحصیلی امتحانات نهایی دیپلم از 25 درصد به 30 درصد افزایش یابد که در صورت تصویب برای کنکور سال آینده اعمال خواهد شد.

بر اساس ساختار آموزشی 3-3-6 دانش آموزان موظف به تحصیل 6 سال در دوره ابتدایی، سه سال متوسطه اول (راهنمایی) و سه سال متوسطه دوم (دبیرستان) هستند و مهرماه امسال دانش آموزان این نظام جدید آموزشی وارد پایه دوازدهم خواهند شد و امتحانات آن ها به صورت نهایی برگزار و عملا سال آینده پیش دانشگاهی حذف می شود
۰ نظر
دپارتمان قلق

کلید سوالات آزمون سراسری 97




1

دانلود کلید سوالات کنکور ریاضی 97

2

دانلود کلید سوالات کنکور علوم تجربی 97

3

دانلود کلید سوالات کنکور علوم انسانی 97

4

دانلود کلید سوالات کنکور هنر 97

5

دانلود کلید سوالات کنکور زبان های خارجی 97

۰ نظر
دپارتمان قلق

دفترچه سوالات کنکور سراسری 97


1

سؤالات گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

(ساعت 14:30 روز پنج‌شنبه مورخ 97/04/07)

دفترچه عمومی

دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی

دفترچه اختصاصی

2

سؤالات گروه آزمایشی علوم انسانی (ساعت 14:30 روز پنج‌شنبه مورخ 97/04/07)

دفترچه عمومی

دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی

دفترچه اختصاصی

دفترچه اصول و عقاید فقه

3

سؤالات گروه آزمایشی هنر

(ساعت 21:30 روز پنج‌شنبه مورخ 97/04/07)

دفترچه عمومی

دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی

دفترچه اختصاصی

4

سؤالات گروه آزمایشی علوم تجربی (ساعت 14:30 روز جمعه مورخ 97/04/08)

دفترچه عمومی

دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی

دفترچه اختصاصی

دفترچه بهیاری

5

سؤالات گروه آزمایشی زبانهای خارجی (ساعت 20:30 روز جمعه مورخ 97/04/08)

دفترچه عمومی

دفترچه فرهنگ و معارف اقلیت‌های دینی و زبان‌های خارجی غیرانگلیسی

دفترچه اختصاصی زبان انگلیسی

دفترچه اختصاصی زبان آلمانی‌وفرانسه

6

سؤالات خارج از کشور (ساعت 16:00 روز یکشنبه 97/04/10)

دفترچه عمومی

دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم انسانی

دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم تجربی

دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی علوم ریاضی و فنی

دفترچه اختصاصی گروه آزمایشی هنر

دفترچه اختصاصی گروه‌آزمایشی زبان

دفترچه فرهنگ و معارف اقلیتهای دینی و زبانهای خارجی غیرانگلیسی

دفترچه علوم انسانی (اصول عقاید و فقه)

دفترچه علوم تجربی (بهیاری)

دفترچه اختصاصی زبان‌آلمانی و فرانسه

 

۰ نظر
دپارتمان قلق

چگونه بعد از کنکور زنده بمانیم؟

چگونه بعد از کنکور زنده بمانیم؟

اگرنمی‌دانید دنیای بعد از کنکور را باید چه کار کنید و همه توان‌تان را برای درس خواندن گذاشته‌اید. ما به شما می‌گوییم بعد از کنکور چه کار کنید؟

ابتدا باید به شما تبریک بگویم. شما یکی از غول‌های زندگی‌تان را پشت سر گذاشته‌اید و حالا وارد دنیای کنکورداده‌ها شده‌اید. حتی اگر نتیجه کنکورتان هم خوب نباشد بالاخره برای یکبارهم که شده با یکی از هیولاهای زندگی‌تان روبرو شده‌اید و فهمیده‌اید که این‌قدرها هم چیز عجیب و غریب خطرناکی نیست. حالا وقت آن است که برای بعد از کنکورتان برنامه ریزی کنید. بهتر است برای سه ماه هم که شده این کلمه را از زندگی‌تان خارج کنید.

اگر از آن دسته هستید که می‌خواهید باقی تابستان را با تکرار این کلمه سر کنید و برای رسیدن نتیجه کنکور روزشماری می‌کنید این گزارش را نخوانید. اما اگر نمی‌دانید با خلاء کنکورچه کنید و دوست دارید تابستانتان را خوش بگذرانید و به کارهایی برسید که زمانش را نداشته‌اید با ما همراه باشید.

۰ نظر
دپارتمان قلق

شب و روز قبل از کنکور را چگونه بگذرانیم؟

شب و روز قبل از کنکور را چگونه بگذرانیم؟

شب و روز قبل از کنکور از اهمیت بالایی برخوردار است. وقتی به ۲۴ ساعت آخر مانده به کنکور می‌رسیم بسیاری دچار استرس می‌شوند. این استرس اکثرا با ترس از کنکور و رتبه آن همراه است. اما موضوع مهم این است که باید احساس منفی از اطراف فرد کنکوری دور شود. برای کاهش استرس و افزایش کارایی ذهن، در این چند روزه باید نسبت به روزهای گذشته برنامه غذایی متفاوت داشته باشید، اما نه آنقدر که این تفاوت به ضرر شما تمام شود.

ترک کردن برنامه های همیشگی، نداشتن تفریح و استراحت و نخوردن غذای مناسب شاید به نظر شما تاثیر چندانی در نحوه آزمون کنکور نداشته باشد اما نظر متخصصین چیز دیگری است. آنها برای کاهش استرس و اضطراب در این روزهای آخر، توصیه های عملی فوق العاده ای دارند.

۰ نظر
دپارتمان قلق