پیشرفت خودت را

با خط کشِ یکی دیگر

اندازه گیری نکن!

آدم ها متفاوتند

و تنها رقیب هرکسی، خودش است!

سلام برتویی که می توانی شاهکاری از خلقت خداوند باشی

روزهایی که در آن ها عقربه های ساعت خیلی سریعتر از همیشه می چرخند آنقدر سریع که به معنای واقعی کلمه ، تازه داریم قدر شونو می دونیمبه هر حال زمان باقیمانده هم زمان بسیار خوبی جهت افزایش درصدها بخصوص در دروس عمومی است چرا که در این زمان های اندک مانده تا کنکور زیاد نمیتوان ارتقای درصد در دروس اختصاصی داشته باشید و بهتر است بیشتر تمرکز خود را بروی دروس عمومی بگذارید البته که می توان با یک برنامه اصولی و دقیق به افزایش درصدا امیدوارتر شوید.

دانستن همین نکات پایه و کلیدی برنامه ریزی می تواند در تقویت اعتماد به نفس و دوری از حاشیه های استرس زای این روزها بسیار بکاهد و کمک کننده باشد .خیلی ها این روزها حتی هدفشون هم یادشون رفته و فقط دارن به افکار منفی در ذهنشون دامن می زنند به جای اینکه تمرکزشونو بذارن برای مرور و جمع بندی های آخر واقعا چرا اینجوری میشیم؟ چرا بعضیا تازه فهمیدن که کلی رقیب دارن و باید وارد یک رقابت بزرگ شوند؟ چرا برخی ها تازه متوجه شدن که برنامه ریزی و مشاوره میتونه خیلی بر کسب نتایج برتر ؛ کارساز باشه؟! متن کامل در ادامه مطلب...

 

بگذریم از این سوالاتی که جوابشونو ماهها پیش باید میگرفتی و حواستو جم میکردی ؛ الانو دریاب و خودتو نامحسوس ننداز تو تله بله ؛ شما داوطلب مصمم کنکوری که با کلی ذوق و شوق برای کنکور امسال شروع کرد ، فرقی نمیکنه چند ماهه که داری برای کنکور درس می خونی بلکه مهم زمان های مانده تا کنکور است که باید با تمام وجود ودقت  جمعبندی آموخته های خود را به بهترین حالت به اتمام برسانی… 

طرز فکر منفی این روزهای برخی از داوطلبان که انصافاً در طول این چند ماه گذشته خوب درس خواندند ؛ ولی اکنون درگیر مقایسه کردن خود و توانمندی های خود با داوطلبان چند درصد بالاتر خود است! آرامش خود را بر هم میزنند و مدام از درصدها و وضعیت خود می نالند و کلافه اند این داوطلبان در واقع به رتبه و تراز در کل سطح علمی خود توجهی ندارند و  از اینکه می بینند داوطلبی به اصطلاح  رقیبش است  و در مبحثی ضعیف است ، خوشحال و خشنود می شود! به جای اینکه قدری به فکر پیشرفت خود باشد.

 


 

مقایسه کردن خود با دیگران  نه تنها باعث می شود که خیلی عقب تر از بقیه رقبای قبل از این همسطح خود شوید بلکه کم کم انگیزه و توانایی خود را نیز از دست بدهید

همیشه گفته ایم که اگر خدای متعال آرزوی رسیدن به هدفی را در افکار و قلبت نهاد ، بدان که حتماً شما را لایق رسیدن به این هدف دانسته ؛؛؛ پس چرا داری وقت با ارزشتو را صرف مقایسه های نسنجیده و غیر منطقی بابرخی رقیبان تلف می کنی؟

منطقی و درست نیست مقایسه کردن توانمندی های خود با بقیه چرا که خداوند در وجود هر انسانی مهارت و توانایی های منحصربفرد قرار داده اگر می خواهید بهترین رشته  و دانشگاه قبول  شوی ، نباید الان خودتو با داوطلب دیگه ای مقایسه کنی بلکه الان باید تمام تمرکز و تلاشتو بذاری برای اینکه بهتر از روز قبل باشی امروز چند تا تست بیشتر از دیروز بزنی، امروز چند دقیقه زودتر از دیروز از خواب بلند شی، امروز بهتر از دیروز رفع اشکالات داشته باشیاینجوریه که فقط با خودت رقابت خواهی داشت و مطمئن باشی که موفق میشیاین  رقابت با خود باعث میشه بدون اینکه خودت متوجه باشی از خیلی ها جلو بزنیبازم میخای وقتتو هدر بدی؟؟؟

اگه به دنبال موفقیت در کنکور هستی  ، از هیمن الان تصمیم بگیر که دیگه اشتباهات دیروزتو تکرار نکنی و تمام تلاتو بذار برای امروز که امروز بهتر از دیروز بشی

 

مقایسه کردن خود با دیگران به معنای واقعی یعنی اینکه به خودتان اعتماد ندارید ، حال چگونه با این حس بی اعتمادی و بی فایده بودن می توانید در جلسه کنکور  یکباره به خود اعتماد کرده و در جلسه کنکور تست بزنید؟! شما اکنون باید به خود و مغزتان اعتماد کنید نه در دقیقه نود!

توصیه و حرف آخر:

قبول دارم که کنکور یک مسابقه بزرگ و رقابت بر سر بهترین رشته ها و دانشگاههاست و مقایسه کردن در رقابت های اینچنینی مفهوم و معنی پیدا میکند اما نه هر روز و هر لحظه و مدام پرداختن به مقایسه ها چرا که اگر اینگونه شود قافله را باخته اید و کیلومتر ها و ماهها از رقیبان عقب می مانید لذا توصیه می کنم هیچگاه غرق این افکار نشوید و ذهن و جسم خود را خسته نکنید تا بتوانید بر اصل فعالیت خود متمرکز شوید و از توانایی ها و مهارت های خود نهایت استفاده را ببرید.

 

اگر شما قدر زمان خود را ندانید دیگران نیز ارزشی برای آن قایل نخواهند شد

پس بهتر است ارزش زمان و استعدادهای خود را بدانید..

 

موفق خواهی شد فقط کافیه که خودتو باور کنی