روش مطالعه ی لغات زبان کنکور رو امروز میخوایم در این مطلب به شما عزیزان به بهترین شکل توضیح بدیم. اگه براتون همیشه دغدغه بوده که چجوری لغات زبان رو بخونید که دیگه فراموشتون نشه مطلب امروز به درد شما میخوره.

یکی از مشکلات بچه ها اینه که میگن ما لغات رو حفظ می کنیم ولی مشکلمون اینه که یا فراموش میکنیم معانی رو یا تست های لغت رو نمیتونیم بزنیم. این مشکل به این برمیگرده که شما روش مطالعه ی لغات زبان کنکور رو به درستی نمی دونید. در درجه ی اول باید در نظر بگیرید که شما باید یک دفترچه یا کلاسور مخصوص لغات زبان کنکور جدا بگذارید و کلمات رو در اون بنویسید.

حتما یک دیکشنری انگلیسی به انگلیسی استفاده کنید. الان دیگه دیکشنری ها توی گوشی و لپ تاپ به راحتی قابل نصب هستند. برای گوشی های اندروید دیکشنری تحلیلگران رو به شما پیشنهاد می کنیم. این اپلیکیشن علاوه بر مترادف های فارسی هر کلمه ، دفنیشین هر کلمه رو با توجه به دیکشنری لانگمن برای شما میاره و همچنین تلفظ اون کلمه رو میتونید در صورتی که آنلاین باشید از توی خود اپلیکیشن بشنوید.

شما با داشتن این دیکشنری و یک دفتر میتونید به جنگ با لغات ناآشنای کتاب برید و چه لغاتی که توی لیست ها اومده و چه لغاتی که توی خود متنه ولی شما اون ها رو بلد نیستید رو توی اون دفتر با ادرس دقیق کلمه (حداقل این که کدوم درسه) بنویسید. بعد از این که لغت رو نوشتید تلفظ و تعریف انگلیسی اون رو هم بنویسید اگر دقیق متوجه نشدید میتونید مترادف های فارسی رو هم یادداشت کنید ولی به صورت کلی این کار پیشنهاد نمیشه. چرا که تعریف های انگلیسی دیکشنری لانگمن خیلی راحت تر میتونه کلمه رو برای شما تببین کنه و شما مفهوم کلمه رو بهتر متوجه میشید. یکی از علت های این که شما معنی تمام لغات رو بلدید ولی نمیتونید تست بزنید اینه که شما فقط معنی یک کلمه رو حفظ کردید ولی مفهوم و کاربرد اون رو نمیدونید یا این که فقط یک تعریفشو حفظ کردید یا این که اشتباه متوجه شدید معنی رو ولی وقتی از تعریف انگلیسی کلمه استفاده کنید خیلی راحت میتونید کلمه رو درک کنید. ممکنه فکر کنید این تعریف ها سخت باشه براتون ولی دیکشنری لانگمن خیلی به زبان ساده تعاریف رو اورده و اگر توی تعریفی کلمه ای بود که مشکل داشتید همون کلمه رو هم باز میتونید بگردید دنبالش و معنیشو پیدا کنید.

یادگیری تلفظ کلمه یکی از اصول مهم روش مطالعه ی لغات زبان کنکور هستش چرا که شما وقتی تلفظ یک کلمه رو بدونید خیلی راحت تر میتونید حفظش کنید و احتمال فراموش کردن اون کمتر هستش. علاوه بر تلفظ چیزی که شما باید توی اون دفتر بنویسید جلوی هر کلمه ، یک جمله از جمله های کتاب که اون کلمه توش استفاده شده و همچنین یک جمله از دیکشنری لانگمن که برای اون کلمه اورده شده رو بنویسید تا با کاربرد و کانتکست هایی که اون کلمه درشون استفاده میشه هم بیشتر اشنا بشید.

کلمات رو بر اساس درس یا هر روش دیگه ای گروه بندی کنید. مثلا درس 1 ، شامل 35 لغت درس 2 شامل 37 لغت و . اگر کلمات براتون سخته هر درس رو دو گروه کنید. هر روز شما یک گروه رو از اول بخونید به طوری که تا روز هفتم ، هفت گروه رو با هم بخونید. و روز هشتم ، روز اول رو رها کنید و از روز دوم تا هشتم رو مطالعه کنید. این روش رو همین طوری تا پایان ادامه بدید. با همین روش ساده توی یه مدت خیلی کم کل لغات زبان کنکور رو میتونید بهشون تسلط پیدا کنید. علاوه بر لغات کتاب ، شما لغات جدیدی که تویآزمون های آزمایشی ای که درش شرکت می کنید یا لغات جدیدی که توی آزمون های سال های قبل کنکور بوده رو هم یادداشت کنید. در نظر بگیرید که کلمات متداول انگلیسی که حالت عمومی دارند برای کنکور دونستشون مهمه نه کلمات تخصصی ای که مثلا توی زلزله و زمین شناسی و این ها استفاده میشه توی ریدینگ ها. پس سعی کنید فقط و فقط کلمات مهم و عمومی ای که توی ریدینگ ها براتون جدید هست رو یادبگیرید نه هر کلمه ای که نا آشنا بود براتون.

امیدواریم که روش مطالعه ی لغات زبان کنکور تونسته باشه به شما کمک کنه.