حتما شما هم در مورد قانون جذب چیز های زیادی شنیده اید و به احتمال زیاد شما هم مثل اکثر افراد یا اون رو به تمسخر گرفتین یا حداقل دید شکاکانه ای به اون دارید. اما حقیقت این هستش که قانون جذب دچار کج فهمی های زیادی میشه و اصولا بچه ها نمیدونن دقیقا این قانون چی هستش. امروز میخوایم به صورت اختصاصی در مورد قانون جذب در کنکور صحبت کنیم.

 

به نظر شما یک دانش آموز کنکوری برای موفقیت به چه چیز هایی نیاز داره؟

 

ممکنه بگید منابع مناسب ، برنامه ریزی صحیح ، مشاور خوب ، مدرسه ی خوب ، خانواده ی خوب و … با این که همه ی این فاکتور ها مهم هستند اما یک چیزی هست که از همه ی این ها مهم تره! و اون این هستش که شما در وهله ی اول باید بخواهید که موفق میشین و باور هم داشته باشید که موفق خواهید شد. این همزمانی خواستن و باور به موفقیت هستش که باعث میشه شما بتونید با استفاده از قانون جذب در مسیر درست قرار بگیرید. خواستن کافی هیچ ثمره ای نداره مسلما همه ی کسایی که در کنکور ثبت نام میکنن میخوان دانشگاه تهران و صنعتی شریف و در بهترین رشته ها قبول بشن ولی از همه ی این افراد عده ی کمی هستند که واقعا به این باور دارند که میتونن به این موفقیت برسن. کسی که بخواد چیزی رو بدست بیاره و باور هم داشته باشه که میتونه بدست بیاره در بدترین شرایط هم که باشه خودشو میکشه بالا و آماده میکنه برای بدست اوردن اون چیز.

این اصلا چیز عجیب غریبی هم نیست. شما توی کلاس درسی خودتون که نگاه کنید مطمئنا خواهید دید کسایی که نمرات خوبی بدست میارن کسایی هستند که همه ی فکر و ذکرشون درس بوده ، توی همون کلاس مطمئنا هستند کسایی که همه ی ذکر و فکرشون ورزشه و اون ها مسلما توی ورزش موفق تر هستند ، به همین شکل افراد مختلف وقتی به چیز های مختلف زیاد فکر کنن به همون میرسن.

منتها سوال مهمی که پیش میاد اینه که ایا چیزی که بهش فکر می کنیم کاملا مشخص هستش؟ ایا به دردمون میخوره؟ مسلما پزشک شدن یا مهندس شدن چیزی هست که فکر کردن و تلاش کردن برای بدست اوردنش ارزش داره ولی خیلی از چیز هایی که دانش آموزای کنکوری بهشون فکر میکنن واقعا ارزش نداره و فقط ذهن خودشونو مشغول میکنن و در درجات بدتر این که کلا از مسیر درس خارج میشن

یکی از راه هایی که باعث میشه شما به باور های خودتون در مورد موفقیت در کنکور اطمینان بیشتری پیدا کنید این هستش که اسم خودتون رو به همراه رشته و دانشگاهی که دوست دارید در اون قبول بشید پرینت بگیرید بزنید توی اتاق مطالعتون و وقتی خسته شدید یه نگاهی به اون بندازید!

 

بگذارید یه بار به صورت خلاصه یه سری نکات مهم رو در این زمینه با شما در میون بذاریم:

 

۱-هدف خودتون رو به صورت مشخص و شفاف برای خودتون ترسیم کنید.

۲-باور داشته باشید که به این هدف میتونید برسید مطمئن باشید هیچ سدی بر راه شما نیست مگر این که خودتون اون سد رو بسازید (همون طور که بار ها گفتیم توی کنکور های سراسری اخیر همه ی افراد جامعه با هر سطح مالی و هر گونه امکانات مختلف و شرایط سخت و دشوار تونستن در کنکور موفق بشن پس هیچ بهانه ای برای موفق شدن نیست)

۳-به هیچ وجه به حرف های دلسرد کننده ی اطرافیان خودتون توجه نکنید. اکثر این حرف های دلسرد کننده مثل این که “اقا ما که نمیتونیم فلان دانشگاه قبول شیم” یا “فلان رشته رو که اصلا نمیشه بهش فکر کرد میون این همه شرکت کننده” و جملات مشابه معمولا از سمت کسایی میاد که خودشون حال درس خوندن ندارند و میخوان با گفتن این جملات مطمئن بشن که شما هم درس نمی خونید و به یک احساس آرامش نسبی برسند.

۴-سعی کنید دوستانتون رو از به قول معروف بچه درس خون ها انتخاب کنید تا ازشون انرژی و انگیزه بگیرید و رقابت سالم باهاشون داشته باشید

۵-در مورد مسیر مطالعاتی خودتون شناخت درستی داشته باشید و این رو یادآوری کنید به خودتون که موفقیت های بزرگ یک شبه اتفاق نمی افته. خیلی از بچه ها مخصوصا کسایی که تازه میخوان شروع کنن یه هفته درس میخونن انتظار دارن با همون یک هفته ای که خوندن و زیاد وقت گذاشتن بتونن کل تست های کنکور رو بزنن! برای این بچه ها یه مثال میزنم همیشه میگن که یه نقاش در عرض ۳ دقیقه یک نقاشی میکشه و با قیمت خیلی بالا میفروشه بهش میگن تو که وقتی نذاشتی برای این اثر چرا انقدر گرون؟ میگه در واقع این نقاشی رو من ۳۰ سال و ۳ دقیقه کشیدم چرا که ۳۰ سال به آموزش و تمرین پرداخته بودم. مثال کنکور شما هم همینه شما ۴ ساعت کنکور میدید ولی در واقع قبل از کنکور ساعت ها تلاش و مبارزه باید داشته باشید تا بتونید توی اون ۴ ساعت یک اثر هنری خلق کنید!!!

۶- مسیر درست رو با مشاوره با رتبه های برتر یادبگیرید. راه و چاله ی کنکور رو از کسی که این مسیر رو با موفقیت طی کرده بپرسید و سعی کنید با استفاده از راهنمایی او یک مسیر درست انتخاب کنید. منابع مناسب ، روش درست مطالعه ی دروس مختلف ، روش درست تست زنی و … خیلی از چیز های دیگه هست که حتما باید از یک نفر کاردرست یاد گرفته بشه چرا که شما در کنکور زمانی برای آزمایش و خطا ندارید!