برای پاسخگویی به سوالات اختصاصی ترتیب های مختلفی وجود داره تو یکی از این ترتیب ها که پر استفاده ترین ترتیب پاسخگویی رتبه های برتر هم هست، داوطلبا به ترتیب دفترچه(ریاضی، زیست، فیزیک، شیمی) به سوالا جواب میدن، این ترتیب شاید اصولی ترین ترتیب پاسخگویی باشه ولی این خطرو داره که شیمی آخر میمونه و ممکنه وقتی به این درس رسیدید کمبود وقت بیارید که با توجه به اهمیت شیمی، ممکنه مشکل ساز بشه، البته اگه تو این ترتیب به تسلط کافی رسیدید، همین ترتیبو ادامه بدید ولی مراقب وقت باشید.

ترتیب دیگه ای که داوطلبا با اون به سوالا جواب میدن، به ترتیب اهمیت دروسه یعنی زیست، شیمی، ریاضی و فیزیک( یا فیزیک ، بعد ریاضی)، این ترتیب این خوبی رو داره که درسای پراهمیتو اول و با انرژی بیشتر جواب میدین ولی خب چون ریاضی و فیزیک که دوتا درس نیازمند انرژی بالا هستند، پشت سر هم میفتن، این ریسک وجود داره که انرژیتون تحلیل بره و بازدهیتون تو پاسخگویی به این درسا پایین بیاد.

سومین ترتیب معروف که شاید پرکاربرد ترین و کم خطر ترین ترتیب هم باشه پاسخگویی به صورت زیست، فیزیک، شیمی و ریاضیه( جای فیزیک و ریاضی رو میتونید عوض کنید) این ترتیب از ی طرف این خوبی رو داره که دروس مفهومی(زیست و شیمی) و دروس محاسباتی (ریاضی و فیزیک) یک در میان میفتن و خطر تحلیل انرژی کمتر میشه از طرف دیگه شیمی واسه آخر نمیمونه و خطر از دست دادن سوالای شیمی (که به نسبت مهم تر از ریاضی وفیزیکه) کمتر میشه. ولی در کل دقت کنید که زمان پاسخگویی رو جوری تنظیم کنید که به همه ی درسا وقت برسونید(ایشالا تو روزای بعدی راهکارهای اونم خدمتتون عرض میکنیم).

ی نکته ی خیلی مهمی که تو ترتیب پاسخگویی وجود داره، اینه که ترتیب های مختلف رو تو آزمون های آزمایشی امتحان کنید و ترتیبی که واستون بیشترین بازدهی و بهترین نتیجه رو داره انتخاب کنید و تا آخر سال کنکور و حتی روز کنکور با همون ترتیب به سوالا جواب بدید.

مبادا، مبادا ترتیبی که بهش عادت کردین و باهاش نتیجه گرفتین رو روز کنکور تغییر بدین و ترتیب های عجیب غریب رو انتخاب کنید.