تکنیک ضربدر منفی برای آزمون ها

توجه:این تکنیک شامل مراحلی است که ممکن است برای رتبه های ۴رقمی مناسب نباشد زیرا تمامی افراد برتر ازآن استفاده میکنند

طبق تحقیقات صورت گرفته رتبه های ۱تا ۱۰۰۰ از لحاظ سطح علمی هیچ تفاوتی با هم ندارند، فقط تکنیک های تستی است که  آنها را متمایز میکند.

تکنیک ضربدر منفی یک تکنیک بسیار کاربردی برای آزمون میباشد که این تکنیک میبایست به مرور زمان ملکه ی ذهن دانش آموزان شود.
شرح تکنیک:اکثر شما دانش آموزان سر جلسه ی آزمون به سوالاتی بر میخورید که به راحتی میتوانید در مدت زمان مشخص تست به آن پاسخ دهید.اما مسئله این است که ما غیر از اینگونه سوالات دو نوع سوال دیگر هم خواهیم داشت که اکثرا با آنها مواجه شده اید:
دسته ی اول: سوالاتی که  برای ما آشنا نیستند و از دسته مطالب خوانده شده ما خارج میباشند.در صورت مواجه شدن با این سوالات  که تعداد کمی دارن باید کنار آنها  –  گذاشته و سریعا از آنها میگذریم.
و اما دسته ی دوم و مهمترین قسمت:این نوع از تست ها سوالاتی هستند که ما میتوانیم آن هارا حل کنیم لیکن سوالاتی مفهومی هستند یا سوالاتی با راه حل طولانی که نیازمند زمان زیادی هستند.در صورت مواجه شدن با اینگونه سوالات کنار آنها گذاشته و سریعا از آنها میگذریم.

با این روش شک نکنید در پایان مقداری زمان ذخیره کرده اید که میتوانید برگردید و به سوالات ضربدر دار پاسخ دهید.

و اما دلیل علمی و منطقی این تکنیک:سوالاتی که برای ما آشنایی ندارن و یا سوالاتی که وقت گیر هستند نباید برای آنها در ابتدا وقتی صرف کرد به دلیل اینکه دانش آموزان سر اینگونه سوالات آزمون به فکر زمان خود هستند و سوالاتی پیش رو دارند که قطعا میتوانند به راحتی به آنها جواب دهند و زمان از لحاظ روحی به دانش آموزان استرس وارد میکند و تمرکز آنهارا پایین میاورد.بنابر این با بالارفتن استرس،تمرکز داوطلب کاهش یافته و احتمال خطا در محاسبات بالا میرود و از قضا طراحان کنکور جواب های غلطی که داوطلب ممکن است به دست بیاورد را در بین گزینه های جواب قرارداده اند.
پس بهتر است  سوالاتی که وقت گیر هستند و نیازمند تمرکز بالاتری هستند کنار آنها ضربدر زده و در زمان ذخیره شده در پایان آزمون به سراغ آنها رفته و با آرامش و تمرکز %۱۰۰ به آنها پاسخ دهیم.

توجه:دقت کنید که مهمترین قسمت این تکنیک سوالات ضربدر دار هستند و سوالاتی که منفی دارن را به هیچ وجه سراغشان نمیرویم.
این تکنیک باید درطول آزمون های آزمایشی و حتی تست زدن در منزل انجام شود تا ملکه ی ذهن شما شود.